Resultaten
Veel gestelde vragen

Vraag aan Trudo

Veelgestelde vragen: huurbetaling
  • Wat is het rekeningnummer van Trudo?

    Het rekeningnummer van Stichting Trudo is:

    IBAN:  NL88 BNGH 0285 1819 71

    BIC:  BNGHNL2GXXX

    t.n.v Stichting Trudo, Eindhoven

     

    Het rekeningnummer van Trudo Holding is:

    IBAN:  NL38 BNGH 0285 1819 98

    BIC:  BNGHNL2GXXX

    t.n.v Trudo Holding BV, Eindhoven

     

  • Ik betaal via automatische incasso, maar toch heb ik een betalingsherinnering gekregen. Hoe kan dat?

    Het is mogelijk dat je aan het begin van de maand, toen de huur moest worden afgeschreven, te weinig geld op jouw rekening had staan en de bank de opdracht geweigerd heeft. Daarom heb je een herinnering gekregen. Je moet het bedrag dat op de betalingsherinnering staat dus nog wel overmaken.

  • Kan ik de huur op een andere datum dan op de 1e van de maand betalen met een machtiging?

    Nee, volgens het huurcontract moet de huur vóór de eerste van de maand betaald zijn.

  • Kan ik de huur alleen per automatische incasso betalen of kan het ook anders?

    Onze voorkeur gaat uit naar betaling via een machtiging voor automatische incasso. De huur wordt dan rond iedere 1e van de maand automatisch van jouw rekening afgeschreven. Wil je niet automatisch betalen? Dan kun je altijd nog betalen via iDeal (digitaal betaalverzoek) of door te pinnen bij Corp Support of bij de balie op het kantoor van Trudo (alleen op afspraak). Je kunt de huur niet contant betalen. 

  • Hoe kan ik de huur betalen?

    Je kunt de huur op verschillende manieren betalen:

    • Automatische incasso
    • Automatische overschrijving (via uitkering)
    • Mail To Pay (digitaal betaalverzoek)
    • Pinnen
  • Wanneer moet ik de eerste huur betalen?

    Bij de ondertekening van de huurovereenkomst betaal je de eerste huurperiode.

  • Waar kan ik een machtigingskaart krijgen voor betaling van mijn huur per automatische incasso?

    Bij ondertekening van jouw huurcontract wordt de machtigingskaart samen met jou ingevuld. Mocht dit niet gebeurt zijn, vraag dan een machtiging aan met het formulier ‘Aanvragen machtiging automatische incasso’. Ook als je wilt overstappen op automatische incasso kun je gebruik maken van dit formulier. Je kunt de machtigingskaart ook ophalen bij Stichting Trudo of bij Corp Support.

    Gegevens Stichting Trudo

    Telefoon040 - 23 59 888 (maandag t/m donderdag van 08:30 tot 17:00 uur, vrijdag van 08:30 tot 13:00 uur)
    Bezoekadres: Torenallee 34, Apparatenfabriek Strijp-S, Eindhoven (alleen op afspraak)
    PostadresPostbus 360, 5600 AJ Eindhoven
    E-mail: wonen@trudo.nl

    Gegevens Corp Support
    Bezoekadres: Avignonlaan 9, 5627 GA Eindhoven
    Telefoon: 040 - 40 23 235 (gebruikelijke belkosten)

Veelgestelde vragen: huurachterstand
Veelgestelde vragen: huurprijs
  • Hoe kan ik controleren of ik niet te veel huurverhoging krijg?

    De overheid bepaalt met welk percentage we de huren maximaal mogen laten stijgen. De huurverhoging zal dus nooit hoger zijn dan dit percentage.

  • Hoe maak ik bezwaar tegen mijn huurverhoging?

    Is er een geldige reden om bezwaar te maken, dan kun je dat doen met behulp van deze modelbrief. Stuur deze naar ons op: Postbus 360, 5600 AJ te Eindhoven, of mail de brief naar wonen@trudo.nl.We onderzoeken je bezwaar heel zorgvuldig. Is jouw reden voor bezwaar gegrond? Dan ontvang je een nieuw huurverhogingsvoorstel. 

  • Waarvoor geldt de maximale huurverhoging niet?

    Deze maximale huurverhoging geldt niet voor huurcontracten die zijn geliberaliseerd. Dat zijn contracten met een aanvangshuurprijs boven de op dat moment geldende liberalisatiegrens. Meer informatie over geliberaliseerde huurovereenkomsten staat in het dossier Huurovereenkomst.

  • Hoe moet een verhuurder de huurverhoging voorstellen?

    Een verhuurder moet een huurverhoging schriftelijk voorstellen. Het voorstel moet ten minste twee maanden van tevoren zijn ontvangen door de huurder (dus bij een huurverhoging per 1 juli: vóór 1 mei) en moet het volgende bevatten:

    • het verhogingspercentage;
    • de oude huurprijs;
    • de nieuwe huurprijs;
    • de ingangsdatum;
    • hoe de huurder bezwaar kan maken;
    • de termijn waarbinnen bezwaar kan worden gemaakt.
  • Ik ben het niet eens met de hoogte van mijn huur. Wat kan ik doen?

    Gaat het om de huurprijs van jouw woning in het algemeen en niet om de jaarlijkse huurprijsverhoging? Dan hangt het af van de reden of je daar iets tegen kunt doen:

    Ben je het niet eens met de hoogte van de huur vanwege onderhoudsklachten?

    • Meld jouw klacht eerst schriftelijk bij Trudo. Wij zoeken het dan voor jou uit. Mocht je daarna nog steeds vinden dat er ernstige onderhoudsklachten zijn, dan kun je je richten tot de Huurcommissie.
    • Vraag eerst een formulier voor tijdelijke huurverlaging aan bij het secretariaat van de Huurcommissie.
    • Stuur het formulier en een kopie van de brief die je naar de verhuurder hebt gestuurd naar het secretariaat van de Huurcommissie.
    • De Huurcommissie stelt een onderzoek in. Er volgt een openbare zitting waarin jouw verzoek behandeld wordt.
  • Wat is de maximale huurprijsgrens?

    Elke huurwoning heeft een bepaald puntenaantal. Bij dat puntenaantal hoort een maximale huurprijs. Als de huur van de woning boven deze grens ligt (of zou komen te liggen) kun je een huurverlaging voorstellen aan de verhuurder. Deze maximale huurprijs wordt door de overheid vastgesteld. In tabellen is vastgelegd wat de maximale huurprijsgrens is. Er zijn tabellen voor zelfstandige woningen, kamers, woonwagens en woonwagenstandplaatsen.

Veelgestelde vragen: huurtoeslag
  • Kan ik huurtoeslag krijgen voor een woning in de vrije sector?

    Nee. Voor woningen boven de huurgrens (liberalisatiegrens) van € 879,66 (2024) vervalt het recht op huurtoeslag. In heel speciale gevallen kan de Belastingdienst hier een uitzondering op maken. Kijk voor meer informatie over huurtoeslag op de website van de Belastingdienst.

  • Waar is meer informatie over de Huurtoeslag te vinden?

    De Belastingdienst is belast met de uitvoering van de Huurtoeslag. Op de website van de Belastingdienst is meer informatie te vinden.

    Je vindt daar:

    • De voorwaarden om in aanmerking te komen voor huurtoeslag;
    • Een proefberekening om te zien of je in aanmerking komt voor huurtoeslag;
    • Een aanvraagformulier voor huurtoeslag. 
  • Mijn huur gaat omhoog, krijg ik nu ook meer huurtoeslag?

    De hoogte van jouw huurtoeslag is afhankelijk van de huurprijs en jouw inkomen en wordt jaarlijks herzien door de Belastingdienst. Kijk voor meer informatie en voor een proefberekening van jouw huurtoeslag op de website van de Belastingdienst.

  • Mijn inkomen is sterk gedaald en ik krijg geen huurtoeslag. Wat nu?

    De hoogte van de huurtoeslag wordt bepaald aan de hand van jouw inkomen van het huidige jaar. Als jouw inkomen plotseling sterk daalt, dan heb je misschien recht op huurtoeslag. Of als je al huurtoeslag ontvangt, recht op een hoger toeslagbedrag. Neem contact op met de Belastingdienst voor meer informatie. Zij zijn op werkdagen te bereiken op telefoonnummer: 0800-0543.

  • Wanneer en hoe worden jaarlijks de hoogte van de Huurtoeslag bekend gemaakt?

    De Belastingdienst is verantwoordelijk voor de uitvoering van de huurtoeslag en stelt het recht en de hoogte van de Huurtoeslag jaarlijks vast. Je krijgt de definitieve berekening van jouw toeslag binnen zes maanden nadat iedereen in jouw huishouden een belastingaanslag heeft gekregen. 

  • Ik ga per de 15e van deze maand verhuizen. Krijg ik voor mijn nieuwe woning deze maand nog huurtoeslag?

    Nee. Je kunt alleen per hele maand huurtoeslag ontvangen. Als jouw huurcontract voor jouw nieuwe woning per de eerste van de maand is ingegaan, dan kun je wel voor deze maand huurtoeslag ontvangen. Je moet je wel binnen vijf dagen na de ingangsdatum van de huurovereenkomst inschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie op het nieuwe adres. Je kunt maar voor één woning huurtoeslag ontvangen. Huur je tijdelijk i.v.m. de verhuizing twee woningen? Kies dan voor de woning met de hoogste huurtoeslagbijdrage.

  • Kan ik huurtoeslag aanvragen via Trudo?

    Nee. Sinds 1 januari 2006 wordt de huurtoeslagregeling rechtstreeks uitgevoerd door de overheid. Kijk voor meer informatie over huurtoeslag op de website van de Belastingdienst. 

Veelgestelde vragen: medehuurderschap
  • Wat is medehuurderschap?

    Als je een huurcontract ondertekent, ben je ‘hoofdhuurder’. Als jouw huisgenoot ‘medehuurder’ wordt, staat hij of zij niet op het huurcontract, maar heeft wel dezelfde rechten en plichten die jij als hoofdhuurder hebt.

    Als je gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat, is jouw partner automatisch medehuurder. Je hoeft dan alleen de gegevens van jouw partner door te geven. Voorwaarde is wel, dat jouw partner ook bij jou in huis woont.

    Als je samenwoont, kun je na twee jaar medehuurderschap voor jouw huisgenoot aanvragen. Dat kan alleen als je samen langdurig het huishouden voert. Daarnaast moet de woning voor jullie beiden al twee jaar het ‘hoofdverblijf’ zijn. Met andere woorden: je moet er beiden wonen. Kinderen kunnen alleen medehuurder worden als ze ouder zijn dan 40, als ze voor je zorgen, of jij voor hen en als ze altijd thuiswonend zijn geweest. Medehuurderschap kun je aanvragen bij de afdeling Wonen van Trudo.

  • Wanneer ben ik een medehuurder op aanvraag?

    Je bent medehuurder op aanvraag als je niet getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt afgesloten, maar na het ingaan van de huurovereenkomst het medehuurderschap hebt aangevraagd en verkregen.

  • Wanneer ben ik een contractuele medehuurder?

    Je bent een contractuele medehuurder als je samen met de huurder de huurovereenkomst hebt getekend. Je hebt dan de volledige rechten en plichten uit de huurovereenkomst. Samen met de huurder ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de verplichtingen uit de overeenkomst. Je hebt dezelfde positie als de huurder.

  • Wanneer ben ik een medehuurder van rechtswege?

    Je bent medehuurder van rechtswege als je getrouwd bent of geregistreerd partnerschap hebt afgesloten.

  • Wanneer kom ik in aanmerking voor medehuurderschap?

    Als je gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat, is jouw partner automatisch medehuurder. Je hoeft dan alleen de gegevens van jouw partner door te geven. Voorwaarde is wel, dat jouw partner ook bij jou in huis woont.

    Als je samenwoont, kun je na twee jaar medehuurderschap voor jouw huisgenoot aanvragen. Dat kan alleen als je samen langdurig het huishouden voert. Daarnaast moet de woning voor jullie beiden al twee jaar het ‘hoofdverblijf’ zijn. Met andere woorden: je moet er beiden wonen. Kinderen kunnen alleen medehuurder worden als ze ouder zijn dan 40, als ze voor jou zorgen, of jij voor hen en als ze altijd thuiswonend zijn geweest. Medehuurderschap kun je aanvragen bij de afdeling Wonen van Trudo.

  • Hoe moet ik medehuurderschap aanvragen?

    Je kunt medehuurderschap aanvragen door het formulier 'Medehuurderschap: aanvraag' in te vullen, samen te ondertekenen en vervolgens op te sturen t.a.v. de afdeling Wonen van Trudo.

Veelgestelde vragen: onderhoud
  • Ik heb last van overhangende takken van een boom (of bomen) van de buren. Kan ik hier iets aan doen?

    Neem eerst contact op met jouw buren en vraag of zij hun boom (of bomen) willen snoeien. Als jouw buren hun boom (of bomen) op jouw verzoek niet snoeien binnen de afgesproken termijn, dan mag je de takken die boven jouw tuin hangen snoeien.

  • Ik wil een boom uit mijn tuin verwijderen. Heb ik een kapvergunning nodig en zo ja, waar kan ik deze krijgen?

    Je kunt het formulier 'Kapvergunning: aanvraag' onderaan deze pagina gebruiken of contact opnemen met de onderhoudsservice. Onze opzichter komt dan langs om te beoordelen of de overlast die de boom veroorzaakt een gegronde reden is om een kapvergunning aan te vragen. Als dit het geval is, zal Trudo bij de gemeente een kapvergunning aanvragen. De kosten van de kapvergunning (leges) en het rooien van de boom komen overigens wel voor jouw rekening.

  • Moet ik een verbouwing zelf betalen?

    Ja, maar in bepaalde gevallen wordt voor verbeteringen aan de woning een gedeeltelijke vergoeding gegeven.

  • Moet ik de wijzigingen verwijderen als ik ga verhuizen?

    Als je gaat verhuizen zijn er een aantal mogelijkheden met betrekking tot jouw wijzigingen. De verhuurmakelaar bepaalt uiteindelijk welke situatie op jouw wijziging van toepassing is:

    • Trudo accepteert de door jou aangebrachte wijzigingen. Dit is het geval als de wijzigingen in een goede technische en bouwkundige staat verkeren en als ze voldoen aan de door ons gestelde normen.
    • Je moet de wijzigingen ongedaan maken als deze in een slechte staat verkeren of niet voldoen aan de normen van Trudo.
    • Je neemt de wijziging mee naar jouw volgende woning, bijvoorbeeld een keuken. Je moet er dan wel voor zorgen dat er een andere keuken voor in de plaats komt, die aan dezelfde eisen voldoet als de oorspronkelijke keuken.
  • Hoe zit het met gas en elektra?

    Veranderingen aan nutsvoorzieningen (elektra, gas, water, etc.) zijn toegestaan, mits je ze laat uitvoeren door een erkend installateur.

  • Moet ik me houden aan de kleurkeuze van het schilderwerk, binnen en buiten?

    Dat hangt af van jouw huurcontract. In principe beslist Trudo over veranderingen in de kleurstelling van het schilderwerk aan de buitenkant van de woning. Je bent zelf verantwoordelijk voor het schilderwerk aan de binnenzijde van jouw woning.

  • Ik wil iets veranderen aan mijn huurhuis. Moet ik dat aanvragen?

    Wanneer je veranderingen aan het casco van jouw huurhuis wilt aanbrengen, moet je dit altijd schriftelijk aanvragen. Of je toestemming hebt om veranderingen aan te brengen aan de binnenzijde van jouw woning, hangt af van de huurovereenkomst die je hebt. Kijk voor meer informatie dus in jouw huurcontract of neem contact op met de afdeling Wonen.

  • Wat te doen bij brand-, rook- en waterschade?

    Schade als gevolg van brand, rook en water wordt in overleg met Trudo hersteld. Je moet schadegevallen altijd binnen 24 uur melden bij Team Wonen en natuurlijk ook bij jouw verzekeringsmaatschappij.

    Wil je schade melden, bel dan naar Team Wonen via 040 - 23 59 888 (maandag t/m donderdag van 08:30 tot 17:00 uur, vrijdag van 08:30 tot 13:00 uur). 

  • Waar kan ik terecht met mijn schoonmaakklacht?

    Woon je in een appartementencomplex van Trudo en ben je niet tevreden over de manier waarop de gemeenschappelijke ruimtes (zoals de hal, trappenhuis, lift en gangen) worden schoongemaakt? Meld dit dan via het formulier 'Overlast melding'. De klacht komt terecht bij de verantwoordelijke complexbeheerder. Deze zal binnen 3 werkdagen reageren.

  • Waar kan ik woningaanpassing voor gehandicapten aanvragen?

    Als je om medische redenen een verhuiskostenvergoeding of een aangepaste woning nodig hebt, kun je terecht op de website van Regelhulp. Op deze nieuwe website krijgen gehandicapten, chronisch zieken en ouderen online hulp bij het aanvragen van voorzieningen op het gebied van zorg, sociale zekerheid en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Regelhulp komt overeen met het Wmo-loket van de gemeente Eindhoven en beoordeelt jouw situatie. Je kunt het Wmo-loket ook bellen: 040-238600.

Veelgestelde vragen: onderverhuur
  • Mag ik kamers onderverhuren?

    Nee, in jouw huurcontract staat, dat jij als huurder (een deel van) de woning niet mag doorverhuren of in gebruik mag geven aan derden, zonder schriftelijke toestemming van Trudo. Doe je dit toch, dan handel je in strijd met de huurovereenkomst én is er sprake van illegale bewoning. Onderverhuring is voor ons aanleiding om de huurovereenkomst te laten ontbinden.

  • Mag ik mijn woning onderverhuren als ik zelf (tijdelijk) ergens anders woon?

    Nee, in het huurcontract staat dat jij als huurder jouw hoofdverblijf in de woning moet hebben. Dit betekent dat je in de woning moet wonen en niet ergens anders. Als je verhuist zonder Trudo te informeren voldoe je niet meer aan deze verplichting uit jouw huurcontract.

    Heb je jouw woning onderverhuurd dan woont de nieuwe huurder zonder huurcontract in de woning en is er dus sprake van illegale of onrechtmatige bewoning. Als Trudo dat constateert, moet jij jouw huurovereenkomst opzeggen en de woning geheel ontruimd opleveren. Anders zal Trudo meteen een juridische procedure starten.

  • De huurder gaat voor langere tijd weg, mag ik in die periode in zijn/ haar huis wonen?

    Onderverhuur is niet toegestaan. Als huurder ben je volgens het huurcontract verplicht om in de woning jouw ‘hoofdverblijf’ te hebben. Met andere woorden: je moet er zelf wonen. Op het moment dat je er niet (meer) zelf woont, moet de huurovereenkomst worden opgezegd. In sommige gevallen kan de beheerder van Trudo jou toestemming geven voor wederverhuur, als je bijvoorbeeld voor een bepaalde periode in het buitenland verblijft voor studie of werk. Je hebt altijd – vooraf en schriftelijk – toestemming van Trudo nodig.

Veelgestelde vragen: opzeggen van de huur
  • Wanneer is bekend wie de nieuwe huurder wordt?

    Wanneer we de woning meteen kunnen doorverhuren, wordt de woning zo snel mogelijk na de huuropzegging toegewezen. Moeten wij eerst nog in de woning aan het werk, dan zal de toewijzing pas plaatsvinden op het moment dat de woning (bijna) klaar is. Neem bij dit soort vragen contact op met team Wonen.

  • Wat is de overnameregeling en hoe zit deze in elkaar?

    Wij bepalen welke zaken contractueel mogen blijven zitten, welke weggehaald moeten worden en wat eventueel hersteld moet worden. De oude huurder regelt vervolgens zelf met de nieuwe huurder welke spullen eventueel overgenomen kunnen worden en welke hij alsnog verwijdert. Hier bemiddelen wij niet in, maar wij ontvangen wel graag een kopie van de gemaakte afspraken (ondertekend door beide partijen). Neem bij twijfel altijd contact op met team Wonen.

  • Ik heb mijn huur na de 15e van de maand opgezegd en betaal per automatische incasso. Nu is er een volle maandhuur van mijn rekening afgeschreven. Klopt dat of kan ik mijn geld terugkrijgen?

    Bij huuropzegging wordt jouw automatische incasso direct stopgezet. Bij opzegging na de 15e van de maand is de opdracht voor de incasso echter al naar de bank gestuurd. Het klopt dus dat er te veel is afgeschreven. Als de eindinspectie geweest is en er geen schade aan jouw woning geconstateerd is, krijg je het hele bedrag teruggestort op jouw rekening.

  • Ik heb mijn huur opgezegd. Volgt er nog een eindafrekening en zo ja, wanneer?

    Na afloop van de huurperiode volgt er altijd een inspectie. Om te bepalen of je geld terugkrijgt moeten wij eerst het inspectierapport ontvangen. Daarin staat of er schade is waarvoor je ons geld moet betalen. Daarna kunnen we de eindafrekening opmaken waarin de voor- of achterstand in de huur en de eventuele schade verrekend worden. Wij streven ernaar om je binnen vier weken na beëindiging van jouw huurovereenkomst de eindafrekening toe te sturen. Het geld dat je eventueel nog tegoed hebt wordt dan binnen 15 dagen op jouw rekening gestort. De afrekening van de stook- en servicekosten volgt later. Je kunt dit verwachten tussen april en juli, maar uiterlijk op 1 juli van het jaar nadat je de huur hebt opgezegd.

  • Eindigt automatische incasso tegelijk met de einddatum?

    Ja, bij een huuropzegging zorgt Trudo ervoor dat jouw automatische incasso wordt stopgezet.

  • Ik wil mijn huur opzeggen, hoe moet ik dat doen?

    Je kan de huur opzeggen door het 'Formulier huuropzegging' in te vullen. Een huuropzegging is definitief en kan dus niet meer ingetrokken worden. 

    Je moet de huur minimaal een maand voordat je vertrekt opzeggen, maar eerder mag ook. Je bepaalt zelf per wanneer je de huur opzegt. Dat hoeft dus niet per se op de eerste of de vijftiende van de maand. Belangrijk is wel, dat de datum niet in het weekend of op een feestdag valt. Op jouw laatste huurdag geef je persoonlijk de sleutels van het gehuurde af aan Trudo in de volledig ingevulde sleutelenvelop. Geef bij jouw huuropzegging altijd jouw nieuwe adres door.

Veelgestelde vragen: overlast
Veelgestelde vragen: uit elkaar
  • Mijn geregistreerd partnerschap is verbroken. Mag ik of mijn partner in de woning blijven?

    Geregistreerde partners kunnen buiten de rechter om de relatie beëindigen met een overeenkomst die opgesteld is door een advocaat of een notaris. Hierin moet dan staan wie in de huurwoning achterblijft. De vertrekkende huurder moet zich uit laten schrijven bij Burgerzaken. Je mag ook in de woning blijven als jouw partner de huur van de woning beëindigd ten gunste van jou. Hij/zij neemt dan afstand van de huurrechten. Hij /zij moet zich dan ook uit laten schrijven bij Burgerzaken.

  • Kan mijn partner hier blijven wonen als ik als hoofdhuurder de huur opzeg?

    Bij een huwelijk of geregistreerd partnerschap is jouw partner automatisch – van rechtswege – medehuurder. In andere gevallen moet je een aanvraag ‘Medehuurderschap’ indienen bij Trudo. Hiervoor moet je aantonen dat jullie beiden ten minste twee jaar op het betreffende adres hebben gewoond en een duurzame gemeenschappelijke huishouding voerden.

  • Ik ga scheiden. Mag ik of mijn partner in de woning blijven?

    Als jij en jouw partner het niet eens kunnen worden wie in de woning blijft, dan bepaalt de rechter wie er in de woning mag blijven. Als jij een echtscheidingsbeschikking hebt waarin staat dat de woning aan jo is toegewezen, dan mag je in de woning blijven wonen. Deze echtscheidingsbeschikking is pas geldig als het ingeschreven is in het huwelijksregister van de plaats waar je getrouwd bent.

    Je mag ook in de woning blijven als jouw partner de huur van de woning beëindigd ten gunste van jou. Hij/zij neemt dan afstand van de huurrechten. Hij /zij moet zich dan ook uit laten schrijven bij Burgerzaken.

  • Ik ga scheiden of mijn geregistreerd partnerschap is beĆ«indigd. Tot wanneer moet ik de huur betalen?

    Als de rechter de echtscheiding heeft uitgesproken, dan staat in het vonnis de datum wanneer de partner de woning moet verlaten. Tot die datum moeten jullie beiden de huur betalen. Daarna moet de huur betaald worden door de partner die in de woning blijft wonen. Degene die de woning moet verlaten moet zich ook laten uitschrijven bij Burgerzaken. Als je zelf de huur hebt opgezegd ten gunste van jouw partner, dan betaal je de huur en eventuele service- en stookkosten tot de beëindigingsdatum.