Resultaten
Alles over ons Klantenplatform

Het Klantenplatform is het overkoepelende orgaan van alle huurders en Slimme Kopers van Trudo.

Het Klantenplatform bestaat uit maximaal 9 leden. Het Klantenplatform adviseert Trudo met name over beleidsmatige zaken. Onderwerpen die de leefbaarheid op buurt- of complexniveau aangaan komen aan bod in de overleggen met de bewonerscomités.

Samenstelling Klantenplatform Trudo

Het Klantenplatform van Trudo bestaat uit de volgende leden:

Ik ben Henk Nihot en woon al meer dan 45 jaar in de Sintenbuurt waarvan 40 in de van Ennettenstraat. Ik zit al jaren bij Trudo in de denktank en heb met veel plezier meegedacht en hoop nu als lid van het Klantenplatform, met als speciale opdracht leefbaarheid en vitaliteit, ook voor de medebewoners alsmede voor Trudo een positieve bijdrage te kunnen leveren!

 

Mijn naam is Wim Baltussen (bouwjaar 1954). Sinds half jaren '80 ben ik Trudo-huurder in de Kruidenbuurt. Met ziel en zaligheid stortte ik me in de verwikkelingen rond de sloop/nieuwbouw van de Kruidenbuurt. De belangen van de bewoners stonden daarbij op de eerste plaats. Zo heb ik Trudo leren kennen als een prettig eigenwijze corporatie. Dat beviel. En dat bevalt nog steeds. 'Supporting people', met onder andere de nadruk op woonlastenverlaging, vind ik een heel sterk punt van Trudo. Dat wil ik graag zo houden cq. versterken. Ik ben secretaris van het Klantenplatform en hou me daarnaast bezig met duurzaamheid.

 

Mijn naam is Britta Hulshof-Cats, wonend in de Generalenbuurt in een slimmerkopen appartement. Als penningmeester van het klantenplatform, richt ik mij niet alleen op mee financiën van het Klantenplatform zelf maar ook probeer ik samen met Trudo te zorgen dat bewonersorganisatie de middelen hebben om van onze wijken, wijken te maken en houden waar we trots op kunnen zijn. 

 

Mijn naam is Piet van Benthem. Naast voorzitter van het Klantenplatform (vanaf 1 april 2021) ben ik voorzitter van de bewonersvereniging Loftbewoner-S op Strijp-S, waar ik sinds acht jaar woon. Ik vind het belangrijk dat de belangen van de huurders en Slimmer Kopers van Trudo zo goed mogelijk behartigd worden. Mijn doel is er voor te zorgen dat er zo min mogelijk ‘ruis’ is tussen beleid & visie van Trudo enerzijds en de wensen en behoeftes van de klanten anderzijds. Dat doel probeer ik te bereiken door met zo veel mogelijk klanten en medewerkers van Trudo te praten en de zaken in balans te brengen. Uiteraard doe ik dat niet alleen; mijn mede-bestuursleden zijn daarbij essentieel.

 

Ik ben Wilma van Polen. Vanaf het begin ben ik actief betrokken geweest bij de herstructurering van de Kruidenbuurt in de jaren 90. Als bewonersorganisatie hebben we gestreden om zoveel mogelijk betaalbare woningen terug te krijgen en een goed sociaal plan. Verder ben ik bestuurslid van de VVE binnentuin. Sinds vorig jaar ben ik lid van het Klantenplatform en heb het thema duurzaamheid en energietransitie hoog in mijn vaandel staan.

 

Ik ben Diana Bouwmans getrouwd en moeder van een volwassen dochter en woonachtig in Strijp. Mijn hobby’s zijn lezen, uit eten en reizen. Mijn werk als locatiemanager bij Korein geeft me veel voldoening, maar ik wil ook nog graag iets bijdragen voor de bewoners van Eindhoven en omstreken. Via Facebook zag ik de vacature om als vrijwilligster aan de slag te gaan bij het klantenplatform van Trudo, dit sprak me erg aan en ik wil me dan ook graag in gaan zetten voor allerlei projecten en leefbaarheid. Inmiddels een kennismaking gehad met het klantenplatform en met heel veel enthousiasme ben ik begonnen. Ik hoop hiermee een mooi bijdrage te leveren voor en met de bewoners van Trudo.

 

Mijn naam is Brendan Walsmit, 33 jaar en sinds eind 2020 eigenaar van een Slimmer Kopen woning in de Sintenbuurt. In mijn dagelijks leven ben ik Beleidsmedewerker Wonen in een andere regio en houdt mij dan ook de hele dag bezig met woon vraagstukken. Deelname aan het Klantenplatform van Trudo zie ik dan ook als een logische aanvulling op mijn werkzaamheden. Ik vind het belangrijk dat een dak boven het voor iedereen toegankelijk is, in welke vorm dan ook. Samen met de andere vrijwilligers van het Platform zal ik Trudo dan ook gevraagd en ongevraagd adviseren om het wonen in Eindhoven voor iedereen fijn en leefbaar te houden. Wanneer ik niet aan het werk ben ga ik graag op reis, wandelen of lekker borrelen en eten met vrienden. Schroom vooral niet om me aan te spreken als je vragen hebt. 

 


Prestatieafspraken

Trudo maakt elk jaar concrete prestatieafspraken met het Klantenplatform. Hierin wordt onder andere vastgelegd welke onderwerpen er in het komende jaar op de agenda van het Klantenplatform moeten komen. Daarnaast is vastgelegd hoe wij als woningcorporatie het functioneren van het Klantenplatform ondersteunen.

Vergaderagenda

Het Klantenplatform vergadert vier keer per jaar met Trudo. De onderwerpen die dan op de agenda staan zijn:

  • jaarrekening en accountantsverklaring Trudo;
  • begroting Trudo;
  • jaarverslag Trudo;
  • volkshuisvestingsverslag;
  • kwartaalrapportages;
  • begroting en budget Klantenplatform;
  • jaarverslag Klantenplatform;
  • ontwikkeling Klantenplatform;
  • diverse prestatieafspraken:
    • tussen bestuur en RvC;
    • tussen Trudo en gemeente;
    • tussen Trudo en Klantenplatform;
    • tussen Klantenplatform en bewonerscomités.
  • huurbeleid (convenant);
  • leefbaarheidsfonds;
  • integrale wijkvernieuwing;
  • maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • seniorenbeleid.

Zelf een bewonerscomité oprichten?

Wil je ook meer invloed op het beleid van Trudo en wil je samen met medebewoners een bewonerscomité oprichten, kijk dan op de website van het Klantenplatform. Je vindt daar onder het kopje ‘Bewonersorganisatie’ een stappenplan waarin duidelijk omschreven staat hoe je een bewonerscomité opricht.