Resultaten
Alles over onze Klachtencommissie

We proberen het natuurlijk altijd te voorkomen, maar het kan gebeuren dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening of over één van onze medewerkers. Zoals iedere woningcorporatie heeft Trudo een onafhankelijke Klachtencommissie.

Ben je als huurder niet tevreden over de manier waarop je door Trudo bent behandeld, dan kun je een klacht indienen bij de Klachtencommissie. Deze handelt je klacht dan af volgens het klachtenreglement.

De Klachtencommissie bestaat uit drie mensen die geen enkele binding hebben met Trudo, zodat ze je klacht onafhankelijk en objectief zullen beoordelen. De huidige commissie bestaat uit B. Oudheusden en A. Cremers.

Welke klachten worden niet door de commissie behandeld?

De Klachtencommissie behandelt geen klachten over de hoogte van je huur (daarvoor richt je je tot de Huurcommissie), klachten over onderhoud (deze kun je melden bij de onderhoudsservice Trudo of klachten over regels die door de overheid zijn ingesteld. Als een onderhoudsklacht naar jouw mening slecht door ons is afgehandeld, kun je bijvoorbeeld wel de Klachtencommissie benaderen.

Procedure

Voordat de Klachtencommissie een klacht in behandeling neemt, dien je deze wel eerst met de hoogst verantwoordelijke binnen Trudo besproken te hebben. Als je dit niet eerst gedaan hebt, dan wordt je klacht niet-ontvankelijk verklaard, oftewel: de commissie zal je klacht dan niet in behandeling nemen. Je ontvangt hierover dan bericht van de Klachtencommissie, die Trudo dan weer zal vragen de behandeling van de klacht over te nemen. Mocht je daarna dan nog niet tevreden zijn over de afhandeling, dan kun je alsnog een klacht indienen bij de Klachtencommissie.

Als de commissie je klacht wél ontvankelijk verklaart, dan zal de commissie nadere informatie opvragen bij Trudo. Daarna word je uitgenodigd om, indien gewenst, je klacht mondeling toe te komen lichten bij de Klachtencommissie. Mocht je dat willen, dan kun je je tijdens dit gesprek bij laten staan door iemand. Laat dit wel van tevoren aan de Klachtencommissie weten. Bij dit gesprek wordt ook Trudo in de gelegenheid gesteld om onze kant van het verhaal te verduidelijken.

Contactgegevens

Je kunt je klacht via e-mail versturen naar klachtencommissie@trudo.nl, of schriftelijk via:

Klachtencommissie 
Postbus 360
5600 AJ Eindhoven